(Wash. Post) WikiLeaks spurned New York Times, but Guardian leaked State Department cables

Posted by Kendall Harmon

The Times was the only American news organization to receive a massive cache of government documents that were released by WikiLeaks, the "stateless" Internet organization that specializes in exposing government secrets through leaked information.

But the Times wasn't on WikiLeaks' list of original recipients. The newspaper got its hands on the trove of about 250,000 cables thanks to the Guardian newspaper of Great Britain, which quietly passed the Times the raw material that it had received as one of five news organizations favored by WikiLeaks.

WikiLeaks had worked with the Times this summer in releasing about 90,000 documents prepared by U.S. military sources about the wars in Iraq and Afghanistan.

But the group pointedly snubbed the Times this time around, offering the State Department cables to two other American news outlets, CNN and the Wall Street Journal. Both turned WikiLeaks down, deciding that its terms - including a demand for financial compensation under certain circumstances - were unacceptable.

Read it all.

Filed under: * Culture-WatchBlogging & the InternetLaw & Legal IssuesMedia* Economics, PoliticsDefense, National Security, MilitaryEconomyThe U.S. GovernmentForeign Relations* TheologyEthics / Moral Theology

0 Comments
Posted November 30, 2010 at 6:20 am [Printer Friendly] [Print w/ comments]
Registered members must log in to comment.




Next entry (above): David Brooks—The Fragile Community

Previous entry (below): (Guardian) Wikileaks cables reveal China ‘ready to abandon North Korea’

Return to blog homepage

Return to Mobile view (headlines)